Muzyczna wideo-reklama od Google

Wczoraj firma Google ogłosiła, że rozszerzy testy swojego systemu reklamy internetowej opartego o przekaz wideo. Dzięki umowie z Sony BMG i Warner Music operatorzy stron internetowych będą mogli umieszczać na swojej stronie treści od tych wytwórni.

Nowy system reklamowy zbudowano w oparciu o model AdSense. Operator strony internetowej będzie mógł umieścić odpowiedni kanał wideo z muzyką w miejscu przeznaczonym dla reklam AdSense. Do wyboru będą różne kanały, takie jak np. „rock music” lub „Divas of Pop Music”. Oczywiście wraz z klipami muzycznymi emitowane będą reklamy.

W ramach testu reklamodawcy będą rozliczani w modelu CPM, czyli stawka będzie naliczana za każde tysiąc odsłon. Zyski będą dzielone na trzy – musi je otrzymać wytwórnia, operator strony internetowej i oczywiście Google.

W testowaniu nowego modelu reklamy bierze udział ograniczona liczba reklamodawców, którzy zostali zaproszeni do testów przez Google.

Firma z Kalifornii testowała już podobny system reklamowy uruchomiony przy współpracy z siecią telwizyjną MTV Networks, która dostarczyła klipy muzyczne odtwarzane potem na wybranych stronach internetowych z reklamami Google. W ostatnim czasie firma eksperymentowała również z reklamami sprzedawanymi do radia i gazet. Widać wyraźnie, że Google chce jak najbardziej poszerzyć swoja ofertę na rynku reklamy.

Comments are closed.